Multi Project Organisatie – Project-Start-Up

Project-Start-Up – Requirements Management

Ontwerpen van systemen, producten en projecten,

Van idee tot en met contract

De realiteit:

  • 18% van de projecten stopt voortijdig;
  • 43% van de projecten komt te laat, is over budget en de klant krijgt niet waar hij om gevraagd heeft;
  • Slechts 39% van de project wordt opgeleverd binnen tijd, budget en specificatie.

Oorzaak:

  • Projectmanagers worden niet in het présales en salesproces betrokken;
  • Projectmanagement is gebaseerd op de projectlevenscyclus en niet op de productlevenscyclus.
  • Rollen in de projectorganisatie niet voor iedereen duidelijk.

Uw uitdaging:

  • Hoe word en blijf ik koploper in mijn concurrerende en globaliserende projectenmarkt?
  • Hoe zorg ik er voor dat het voortschrijdende financiële resultaat over alle projecten in het Portfolio van Projecten heen, voortdurend optimaal bijdraagt aan de strategische bedrijfsdoelstellingen van mijn bedrijf.

De oplossing:

Een team met een met elkaar gedeelde visie is een potentiële krachtige eenheid om succes te creëren, zowel voor de organisatie als voor de teamleden zelf. Dit succes kan worden uitgenodigd als de leden van het team actie-gedreven zijn en als deze acties passen binnen een heldere strategie, gebaseerd op analyse en feiten.

  • Implementeer het Requirement Management proces van Systems Engineering in uw projectmanagementproces.
  • Ga uit van de productlevenscyclus in plaats van de projectlevenscyclus.

De resultaten:

  • Heldere eenduidige en consistente contracten.
  • Projecten komen op tijd.
  • Projecten blijven binnen budget.
  • U krijgt een beheers Portfolio van Projecten (multi-projectsituatie).
  • U wordt een betrouwbare partner in projecten.
  • U geeft realistische en betrouwbare schattingen van opleverdate en kosten af aan uw klanten.
  • Uw markt ziet u als een betrouwbare partner in projecten.

Doelgroep:

  • Account Managers (présales en sales).
  • Product- / Systeemarchitecten
  • Projectleiders, Project Managers.
  • Projectplanners.
  • Afdelingshoofden, groepsleiders.
  • Resource Managers.
  • Medewerkers die deeltaken op het gebied van projectmanagement vervullen.

Kenmerken van de training:

  • Direct in de praktijk toepasbaar.
  • Interactief en multidisciplinair
  • Maximale groepsgrootte: 12 personen.

Open inschrijving:

Bij een open inschrijving ligt het curriculum vast.

In company training:

Samen met de klant kiezen wij een nieuw of reeds gelopen project. Hierdoor wordt niet alleen geoefend op een voor u relevant project, maar levert de training direct concrete inpunt om uw creatieprocessen te verbeteren. Maatwerk dus.
Vooraf vindt een intake plaats.

Duur open inschrijving en in company training:

De training bevat een blok van twee aaneengesloten dagen met na ongeveer drie weken een terugkomdag.
In de tussenliggende periode wordt een huiswerkopdracht uitgewerkt die op de terugkomdag wordt gepresenteerd en besproken.

Uw investering bij deelname in 2016:

Prijs opleiding:           1800 euro per persoon.
Cursusmateriaal:        50 euro per persoon / per manual
Alle prijzen:                 exclusief 21% BTW en arrangementskosten.

Uw investering bij een in company training:

In overleg.

Locatie bij open inschrijving:

Business-to-Business Congrescentrum
Parkstraat 54
5672 GH Nuenen
of in overleg.

Overnachtingen worden niet door ons verzorgd of geregeld.

Inlichtingen:

Adri Platje
APPLICON® Project-Based Management
gsm:    +31 (0)6 5133 1897
email:   a.platje@applicon.nl

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.